петък, 10 септември 2010 г.

Издишано

Всяка стъпка, предприета към намиране на/от Истината и подчинена на личностното търсене, е повече от арогантна, ако в тишината на споделянето претендира за самостоятелно израстване. Нищо не можем да постигнем сами. Дори постигането ме кара да се усмихвам. Защото заслепява с претенциите за усилие. А усилието е агресия. Две напред, една назад. Или още по-лошо, напред и само напред.

Все повече се смущавам да говоря. Не защото нямам какво да кажа, а поради него. Защото всичко изречено са парчета неистини, спорещи за авторство. Суетата може да бъде безгранична, ако ѝ се оставя. Учат ни как да говорим от мига, в който се родим - родители, учители, приятели, врагове...докато се опияним от изкусният начин манипулативно да боравим с думите...докато не започнем сами да си вярваме. И там се губи нишката на споделянето. Защото от толкова много за казване, забравяме да замълчим, за да чуем каквото има да ни се каже...Ще помълча , ще се ослушам за  онази, неспирно хищно търсената Истина. Стига да успея да накарам всички останали агресори у мен да замълчат.

Чуплива черупка съм, моделиран затвор за посятото зрънце, лишено от стимул за първата му пулсация. Нищо ново не казах. Да мълча, се уча сама.

4 коментара:

  1. Звучиш като мен,
    което ме притеснява.

    ОтговорИзтриване
  2. Мен не, освен ако това е обвинение в плагиатство или мимикрия.

    ОтговорИзтриване
  3. Просто...
    Да звучиш като мен донякъде означава, че и се себеусещаш като мен,
    а това не е особено приятно за изживяване... Не бих го пожелавал.

    ОтговорИзтриване
  4. Контролът и над изживяванията, и над пожеланията е нищожен или по-скоро въображаем. Освободи се от притеснението, звук няма...може би само ехо или проекция...просто...издишай...

    ОтговорИзтриване